Premieră în România: Centura Timișoarei blochează un drum de acces important, cel care leagă comuna Urseni de capitala județului Timiș. Locuitorii din Urseni au făcut o petiție pentru a nu rămâne izolați de Timișoara.
Centura Timișoara Sud, un proiect lansat în 2017 pe baza unui studiu din 2011, ar trebui să aibă o lățime de 10 metri dar nu și separatoare de sens, „un concept de secolul XIX”, după cum apreciază cei de la Asociația pro Infrastructură (API). Proiectul consemnează însă o premieră în România, centura blocând definitiv un drum de acces urban cu care se va intersecta fără a permite însă traversare. Acest aspect nu a fost cunoscut de locuitorii din zonă, care s-au trezit puși în fața faptului împlinit.
„De-a lungul anilor s-a întâmplat ca autostrăzile sau centurile rutiere construite de CNAIR să taie în două unele drumuri agricole, despărțind recolta de agricultori. Dar prin avizele emise în februarie 2020 la centura Timișoara Sud avem o premieră: întreruperea definitivă a unui drum de acces urban, barat, culmea, cu o centură de 10 metri lățime fără separare de sens, concept de secolul 19”, spune Asociația Pro Infrastructură într-o postare pe Facebook.
Cel care s-a confruntat cu această situație este un șofer care mergea din Timișoara spre Urseni, și care a observat la intersecția cu viitoarea centură construcția unui element ciudat la marginea intersecției: nu se potrivea nicicum cu o configurație de sens giratoriu.
„Omul a întrebat în dreapta și-n stânga și așa a aflat că… drumul lui spre casă nu va mai exista. Deși avizul primarului are mai mult de un an, cetățenii află abia în aceste zile că drumul lor va fi barat de centură. Deplasarea Urseni-Timișoara dus-întors va fi cu 3,6 km mai lungă și se va face pe rute diferite la dus și la întors”, arată API.
Asociația Pro Infrastructură face un apel la autorități să publice din timp planurile proiectelor de infrastructură, astfel încât locuitorii din zonele afectate să își poată spune părerea. În același timp, condamnă soluția constructivă aleasă pentru Centura Timișoara Sud.
„Vorbim de 20 km de noi oportunități de ciocnire fatală pe contrasens; astfel de proiecte de drum național fără separare de sens ar trebui interzise prin lege. Firește că studiul fiind atât de vechi, au fost necesare multe schimbări care s-au făcut pe repede înainte, de exemplu la Drumul Boilor sau drumul spre Urseni, unde se vede că graba a stricat treaba”, mai arată postarea API.